Kup bieżnie – e-shop

Przewodnik
bieżni


Bieżnie  >  Jak rozpocząć bieganie?

Jak rozpocząć bieganie?

Bieganie stało w ostatnim czasie bardzo modne. Rekreacyjnie czy też zawodowo. Polacy zaczeli intesywnie biegać . Jak zacząć biegać?

Bieg rekreacyjny może rozpocząć każda osoba, która chce uprawiać sport. Oczywiście dana osoba musi mieć odniesienie do swojego stanu – tzn. zależy jaki stan fizyczny ma dana osoba oraz jaką kondycję.

Dla osób z nadwagą zaleca się rozpocząć regularne chodzenie. Przy takim regularnym chodzeniu osoba z nadwagą z pewnością schudnie.

Bieg może powodować również bóle stawów i inne urazy, dlatego  inną alternatywą dla biegania jest konieczna jazda na rowerze, czy pływanie. Każdy ruch oprócz utraty wagi, to również poprawa kondycji.

Przed biegiem

Po pierwsze, powiedz sobie, dlaczego chcesz biegać. Aby schudnąć, poprawić kondycję lub po prostu poczuć się lepiej? Wszystko zapewni tylko prawidłowe bieganie :-)

Przed bieganiem wybierz dobrej jakości buty do biegania. Ich wybór omówimy w osobnym artykule. Teraz przytoczymy przynajmniej podstawowe wskazówki dotyczące dobrych butów do biegania:

  • w buty do biegania inwestujemy większe pieniądze i więcej czasu na wybór - napewno się to opłaci
  • muszą być wygodne i dobrze siedzieć na stopie
  • obszar palców musí mieć wystarczająco dużo miejsca, często bierzemy o jeden rozmiar większy niż w normalnych butach
  • a następnie można wybierać spośród różnych rodzajów butów do biegania – minimalistyczne, obuwie na twardą powierzchnię.

Dobrą wskazówką jest aby zacząć bieganie na miękkich powierzchniach, po drogach leśnych lub gruntowych. Biegnij najpierw powoli, ale przez dłuższy czas, co najmniej 30 minut.

Od razu  30 minut biegać?

Do czasu dolicza się również  rozciąganie przed bieganiem oraz spacer w fazie początkowej.

Trzeba zacząć spacerem, potem szybkim chodem, przechodząc do biegania. Należy próbować oddychać nosem ponieważ pomaga to płucom. Jeśli nie będziesz mógł oddychać nosem przejdź wtedy na szybszy spacer bez biegu.

Biegaj w taki sposób 4 x w tygodniu. Będzie to bardzo dobre dla organizmu. Potem należy stopniowo dodawać czasu. Po kilku tygodniach powinieneś zobaczyć i poczuć znaczną poprawę.

Powodzenia w bieganiu.

Polecane strony

Opublikowany: 30. 6. 2016


Polecane bieżnie






Inne nowosci

4 główne zalety bieżni

Bieganie lub szybki marsz jest bardzo korzystny dla zdrowia. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy najczęstszą przyczyną zgonów jest choroba układu krążenia czy  choroby serca. Nowoczesne urządzenie każdy użytkownik dostosuje do swoich potrzeb.

30. 6. 2016

Jak rozpocząć bieganie?

Bieganie stało w ostatnim czasie bardzo modne. Rekreacyjnie czy też zawodowo. Polacy zaczeli intesywnie biegać . Jak zacząć biegać?

30. 6. 2016

Jak wybrać odpowiednie buty do biegania

Bieganie jest bardzo popularną formą ruchu, w ostatnich latach przeżywa dosłownie renesans. Aby jakość biegania w terenie, na drodze czy też na bieżni była bardzo dobra, potrzebne są dobrej jakości buty. Jak je wybrać?

30. 6. 2016

wszystky nowosci